Blogger Templates

Sunday

the best camping ! ! !

camping . camping . n camping ! ! !
kali nie camping brassband part3 .
n nie la last camping utk sem nie .
ia berlangsung pda 23, 24 & 25 Sept 2010 . . .
* skema ckit



23 Sept (khamis)
- pelatih berkumpul utk sesi pendaftaran .
- then divide into group .

malam . . .
- aktiviti explorace .
- aku ditugaskn bersama Farid utk jga kt checkpoint . aku jga checkpoint kt blok B . jauh tue , dah la gelap , naseb baek la ada gak org kt situ . klu x , mati lah aku . dh la berdua2an ngan Farid . klu xsilap aku la , grup 4 sampai dl kt checkpoint aku . then aku sruh la dia teka nama aku . tp yg malangnya , diorg pn xtau nma penuh aku . hahaha , klakar betul la . then aku pn denda la . sape sruh xtau nama aku . nk tau apa dndanya ? aku sruh diorg tukar kasut . hahaha , pdn muka diorg . tp nseb bek diorg smua enjoy ! !


24 Sept (jumaat)
- berkumpul pkul 7 pg .
---> sepatutnya pelatih n komander sekalian kna berkumpul kt medan ilmu kul 7 pg . tp aku nie bgun pn pkul 8 . hahaha , tu pn tersedar sbb komander.lia kol aku . klu x la , mesti aku dh kna tgal . hahaha
- pelatih bertolak ke pantai .
---> lbh kurang lam kul 930 pelatih bergerak ke pntai perkasa , dkt ngan tok bali . tp aku g lwt ckit . berhajat nk g ngan bas gak , tp Tuan Arep xbagi la plak . so , terpaksa la tgu dia smpai dia dtg . aku , cik.puan.shila , komander.lia n cik.puan.nor g bersama Tuan.arep . dlm kul 11 lbh jgk la kitorg gerak . dlm perjalanan tue , blh plak aku tertido . hahah ,best kot tido lam keta tuan.arep . cik.puan.shila pn tdo gak . bkn aku sorg la ok ? ? then sampai la kul 12 lbh kt sana .
---> sampai2 jer ,trus kna wat kje . apa lg , time pelatih mkn la . so , aku n komander2 len kna la bg2 kn mknan kt diorg nie .
- aktiviti ptg .
---> dlm kul 230 pelatih dikumpulkan , ada la aktiviti diorg nk kna wat . aku n komander len plak , kna prepare bhn utk msak la . sbbnya mlm tue kitorg ada BBQ .

malam
---> kitorg bertungkus lumus siapkan mknn utk diorg . akhirnya siap jgk semua tue . apa yg kami masak ? hmmm, byk tau . sediakn aym n ikan yg dh di perap utk BBQ , sup n nasi goreng .
---> sebelum diorg di beri makan , diorg kna wat persembahan dl . setiap kmplan kna nyanyi , smuanya ada 8 kumpulan . agak lewat la diorg mkn . cian diorg nie , perut dh lapar , tp kna wat persembahan plak .
---> haaaaa , kisah aku plak . aku xmkn la mlm tue . tp knp ? sbbnya aku xleh mkn mkanan yg aku masak . hahahaha , kelakar kn ? tp mmg tu la kenyataannya . tgk je makanan tue , aku rasa muak . perut pn rasa kenyang . aku minum air je mlm tue .
---> lpas siap mkn2 n kemas2 , aku n kwn2 g la menjenguk air pantai . sempat lg men tarik2 ngan apa ntah nama benda Allah tue . hahahah , best gak . tp padahnya aku men kuat sgt , aku plak yg jatuh sakit . asma ku dtg lg la . hahaha , tp nseb bek la ada penyelamat . *thanks yer


25 Sept (sabtu)
-siapkan sarapan pg .
---> aku , cik.puan.nor n cik.puan.shila bgun kul 530 pg . sbbnya nk siapkan srpn pg utk pelatih2 kesayangan kami . hahah , syg ker ? menunya , bihun goreng . cepat2 kitorg siapkn mknn diorg , sbb kitorg xnk lepaskn pluang tgk matahari terbit . hahahaha , tp yg penting , bihun tue ttp blh dimakan jgk . lbh kurang kul 645 pg la bihun tue masak . kami pun biarkan cikgu n kuncu2nya wat air plak . kami ke pntai utk tgk matahati terbit . cantik wooooooo .
---> then kami g la jguk pelatih2 kami . rupa2nya diorg kna denda . nk tau knp ? mereka nie byk wat slh . *pdn muka , hahaha . biasa la , nie kan kem . klu xde dnda nie xbez la plak kn ? hmmm , kitorg wat smua tue sbb kitorg syg kamoo la pelatih ku . hahahah , sory yer .

-aktivit pg .
---> ada la beberapa aktiviti . lbh kurang aktiviti bebas la . smua pelatih di bwa ke tepi pantai . aku pn join gak . hahah , yg aku sempat tgk , diorg men game ' awk syg sy x? ' aku pn xtau game apa tue . hahaha , lepas smua game tamat . pelatih di beri kebenaran mndi kt pantai . aku xmnd lah , xkn ku biarkn kulit ku hitam . hahahah

- memasak lg .
---> sementara diorg smua ngah mndi-manda . kitorg kt dapur nie sibuk la memasak utk diorg mkn tghari plak . menunya , kari daging , sayur goreng n telor goreng . aku cam biasa la , xkn mkn masakan sndri . berlapar lagi la nmpknya . hahahah

- bersiap utk pulang .
---> lepas siap mmsak n kemas2 brg smua , aku pn cabot lari utk mandi . awl betul aku siap utk balik kolej . xsbr rasanya , mana xnya , dh letih badan aku nie .


lbh kurang kul 2 lbh kot aku blk ngan keta tuan.arep lg . penumpangnya sama la cam masa nk dtg .
* walaupun penat , tp kitorg ttp enjoy !
aku rasa nie la camping yg plg best !
byk pglaman yg aku dpt .



to komander : thanks sbb sama2 bekerjasama dlm menjayakan camping nie n tahniah sbb kita dh berjaya buktikan pda mereka yg kita pn blh wat . so , jgn pndg rendah pda kami "komander2 BrassBand" ! ! !




No comments: