Blogger Templates

Monday

oh haram!



Penjelasan Ustaz Azhar Idrus ( Original )
Tentang Hari Krismas :

Christian : Kenapa kau tidak mengucapkan
Selamat Hari Krismas padaku?

Muslim : Agama kami menghargai toleransi
antara agama, termasuk agamamu tapi masalah
ini, agama saya melarangnya.

Christian : Tapi kenapa, bukankah hanya
sekadar kata-kata? Teman muslimku yg lain,
mengucapkannya kepada aku?

Muslim : Mungkin mereka belum
mengetahuinya. David, kau boleh
mengucapkan dua kalimah syahadah? Dalam
bahasa melayu pun tak mengapa.

Christian : Oh tidak, saya tidak boleh
mengucapkannya. Itu akan mengganggu
kepercayaan saya selama ini.
Muslim : Kenapa? Bukankah hanya kata-kata?
Ayuh, ucapkanlah...

Christian : Hmm.. Sekarang....... saya mengerti...

"Barang siapa yang meniru, mengucapkan
selamat kepada AGAMA lain bererti ia telah
kafir dan neraka janahamlah
tempatnya."
(Hadis Riwayat Bukhari & Muslim)

p/s :
Haram ucapkan selamat hari krismas
kepada bukan Islam. Sebarkan sebelum
terlambat.. ♥




No comments: