Blogger Templates

Saturday

first day


hai. assalamualaikum. alhamdulillah.

skrg aku dah pun bergelar sebagai seorang pelajar praktikal akaun. hari pertama bekerja sangatlah bersemangat dan takut. tp disebabkan aku dah pernah menjenguk office tue, dan dah kenal beberapa org staff kat sana, jadi takde lah rasa janggal sgt.

semua staff yg berkerja kat sana 9 org. dan 3 org pelajar praktikal. dan dalam ramai2 nie hanya seorang je lelaki. tp ofkos lah boss aku tu pun lelaki. boss aku berbangsa cina. yg aku buat pemantauan semalam, 2 org cina, 1 org india, dan yg selebihnya tue melayu.

officenya takde lah besar sgt. tapi cukup selesa dan cukup sesuai. semua cukup lengkap. aku diberi 1 meja, kerusi dan 1 komputer. dah rasa mcm kerja betul2 pulak. hehehe, kena manfaat sepenuhnya neh. cari pengalaman sebanyak mungkin.

ok, aku masuk office pukul 830. then balik pukul6. tp semalam aku sampai terlebih awal. pukul 820. bajet2 betul dah turun dari umah pukul815. tp aku jalan tak sampai 5 minit. so, next time kena turun lg lewat. hehehe. bila aku sampai, takleh nak masuk office. takde kad. so, aku tunggu dl sejuk2kan badan. then tekan loceng. ada lah sorang nie bukak. aku igtkan dia nie staff. tp rupa2nya pelajar praktikal jugak. so, takde lah segan sgt. dan yg aku paling suka, dia pun org kelantan. wah! nie office org kelantan ke? hehehe

then aku tunggu en. maizi yg handle kitorang. lepas tue dia bgtau sikit2 maklumat pasal company tue. mcm mana environmentnya. dan dia dah bgtau siap2 cuti raya cina berapa hari. wah! nie lg best. dan dpt tahu pulak ada annual lunch. boss nak blanja. mmg lah kan. then aku di perkenalkan dgn semua2 staff kat sana. semuanya peramah. senang lah sikit aku nak bekerja nnt.

lepas siap semua2, aku ddk rileks2 lah dl. takkan dah nak keje kot. hehehe, tp aku dah dpt job tau!!


nota kaki: harap2 seronok selamanya




No comments: