Blogger Templates

Sunday

kisah aku dan abah


yap ! ni abah aku !



selamat hari bapa abah !

abah ,
di tanganmu aku dewasa ,
di bahumu aku bahagia ,
di sisi mu aku sejahtera .


abah , seorg insan yg tabah . tak pernah kenal erti penat lelah . sentiasa cuba membahagiakan anakanaknya walaupun tak dihargai .

sewaktu aku kecil , aku selalu terjaga pada waktu malam . pukul 2 @ 3 pg . pasti akan muncul suarasuara aku menangis sampai ke pagi . susah utk aku tidur malam . bila ma aku dodoikan aku , aku masih lg menangis . tak hentihenti . tp bila abah yg cuba dodoikan aku , cepat je aku berhenti nangis . abah yg tak kenal erti penat bekerja di siang hari cuba utk tidurkan aku . akhirnya aku terlena di bahu mu abah .

apa yg anakanak mu minta , pasti kau akan cuba utk tunaikan . tanpa memikirkan tentang diri sendiri . kau tak pernah merungut . tak pernah mengeluh . tak dapat aku bls jasajasa mu abah . aku cuma berharap dpt bahagiakan mu .


abah ,
mencari barang jarang jumpa ,
menyimpan barang kemudian lupa ,
meletak barang meratarata ,
setiap pesanan selalu lupa ,
melipat kain tidak berupa ,
mementingkan penampilan serta rupa ,
suka bergaya walaupun papa . . .
heheheh . .

selamat hari bapa . .




No comments: