Blogger Templates

Monday

demam oh! demam . . .


hye en.blog !
dh lama xberceritakan ?
bkn malas , bkn bz .
tp sjak akhir2 nie aku sentiasa demam la .
xtau la per yg xkena ngan diri aku nie .

kali nie aku terpksa tempuh demam aku nie sorg2.
klu dl ada gak yg temankn aku time dmm .
yg jga aku time demam .
tp xper la , tu semua dl kan .

lg pn aku dh xnk igt smua tue .
ckp nk tutup buku lama n buka buku baru .
yg dh lepas tue bia la lepas kan .

huhuhu ,
berbalik plak kita sal kisah demam aku nie .
demam nie dtg bermanja ngan aku hari rabu hari tue lg .
mgkn sbb aku kna hujan kot .
then dia jeles , so dtg la kt aku .

sepatutnya hari khamis tue aku ada 3 test n 1 kuiz .
tp di sebabkn demam nie xnk balik ,
aku terpaksa la skip dl .
then aku blik la rumah .
bwk demam nie skali .
tp sebelum tue aku g klinik dl .
DR. ambek drh aku .
beliau ckp nk wat cek la kot2 kna denggi .
bl dh cek smua , naseb bek la xde pape .
tp DR. ckp aku kureng drh .
tkut gak aku .

then aku blik u blk hari sabtu .
tue pn demam xok lg .
tp aku terpksa blk .
sbbnya ? aku ada test la hari ahad tue .

hari ahad tue aku bgun awl2 pg lg .
sbb aku nk kna g jga pelatih2 brassband aku amep exam .
tp sygnya kejap je aku leh jga diorg .
kul 10 aku kna g test .
nie pn demam xok lg .
dgn batuk2nya .
aku gagahkn jgk la diri aku nie .
tp hari nie aku lupa mkn ubat .
sbb byk sgt kje nk kna wat kn .
kul3 aku ada klas tax .
aku g jln kaki jer .
bertemankn iha .
masa jln tue , aku rasa nk pengsan .
pening2 gitu kepala aku .
risau betul ngan diri aku nie .
knp la leh jadi camni sem nie .

malangnya ,
pada mlm tue aku demam .
aku smpai kt blik kul6 .
sbb klas abis kul530 .
then aku rehat la kjap .
bl bgun jer dari tdo .
Ya Allah , badan aku panas lg .
so , sepanjang mlm aku rehat .
ngadu kt family aku .
diorg sruh balik,tp aku xnk .
aku nk settle sal test dl .
klu dh beres smuanya , aku blik la .
rht kt umah lg best kot .

sampai cni la dl kisah demam aku .
smoga aku tabah hadapi ujian-Nya .
korg doakan aku cepat sembuh tau!







No comments: