Blogger Templates

Saturday

pesanan utk si dia . . .

tlg bgtau si dia , aku ada pesanan buatnya . . .
- cinta agung adalah cintaNya .
- cinta manusia bakal membuatnya alpa .
- jgn menyintaiku lbh dari dia menyintai Yang Maha Esa .
- jgn mengingatiku lbh dari dia mengingati Yang Maha Esa .
- jgn mendoakanku lbh dari dia mendoakan ibu bapanya .
- dahulukan Allah kerana disitu ada Syurga .
- dahulukan ibu bapanya krn di telapak itu Syurganya .
- aku terpikat krn imannya , bkn rupa .
- aku lbh cintakan zuhudnya bkn harta .
- aku kasihinya krn santunnya .

tlg tegur si dia ,
- bila dia mengagungkan cinta manusia .
- bila dia tenggelam dlm angan-angannya .
- andai nafsu mengawal fikirannya .

tlg sedarkan si dia ,
- aku milik Yang Maha Esa .
- aku masih milik keluarga .
- tanggungjawabnya besar pada keluarga .tlg sabarkan si dia ,
- andai diri ini enggan dirapati kerana menjaga batas cinta .
- bila jarak menjadi penyebab bertambah rindu .

tlg pesan padanya ,
- aku tak mahu menjadi punca kegagalannya .
- aku membiarkan Yang Esa menjaga dirinya .

tlg khabarkan pada si dia ,
- aku tak mahu melekakan dia .
- aku mahu dia berjaya dlm impian dan cita-citanya .
- jadilah penyokong dlm kejayaanku .

tlg sampaikan pada si dia ,
- aku mendambakan cinta suci yg terjaga .
- cinta kerana Allah tidak ternilai harganya .




cinta . . .
lahir dari hati . . .
hadirnya tanpa di paksa . . .



cinta sebenarnya tidak buta . . .
cinta adalah sesuatu yg murni , luhur dan diperlukan .
yg buta adalah bila cinta itu menguasai diri mu .
tanpa sesuatu pertimbangan .
cinta , menyintai dan dicintai ,
adalah lumrah sifat kejadian manusia .



No comments: