Blogger Templates

Tuesday

erm,ptg yg sungguh indah !
bila aku berada di tingkat 8 HTAA , aku lihat ke bawah . dgn perasaan terkejut melihat keindahan yg dipinjamkan olehNYA . aku terpandang sebuah tasik yg sangat tenang . di birainya terdapat kerusi-kerusi yg sedia menanti hambaNya melabuhkan punggung di situ . terdapat juga pokok-pokok yg rendang . tiba-tiba hati terdetik utk menikmati keindahan itu . tetapi hajat tidak kesampaian bila fikirkan diri ini tidak berteman dan tak mungkin ada yg sudi teman .

aku terfikir , ingin aku keluar dari kepompong keresahan ini . ingin aku mengembara ke suatu tempat yg boleh menenangkan fikiran aku , yg boleh mengosongkan fikiran aku yg penuh dgn semak samun . tapi , siapa yg sudi temankan aku ?

susahnya hidup ini bila tidak bertemankan ? skrg nie , sudah tiada bahu yg blh dipinjam bila air mata ingin melihat dunia ini . tiada yg sudi pinjamkan telinga bila mulut ingin berbicara pasal suka dan duka . tiada yg sanggup korbankan air mata nya bersama air mata ku bila mulut berbicara kisah duka .


pada malam hari ,
aku terpesona melihat cahaya lampu yg menyuluh tiap-tiap bangunan . sungguh indah ! alangkah indahnya jika hati aku secerah bangunan-bangunan itu . aku kembali melihat tasik yg sangat cantik itu . teramat cantik pemandangan di malam hari . lampu menyuluh air yg tenang tanpa gangguan .



* semoga aku tabah menghadapi hari-hari yg akn dtg tanpa mu teman .





No comments: