Blogger Templates

Tuesday

ke machang lg .

ceit ! di sebabkan aku takde keje kat umah . maka tercampak kat machang lg lah aku hujung minggu kali nie . minggu ( 17-23 julai ) mmg aku takde kat umah . 18 - 20 aku ke Kg.Baru . then 20 - 23 ke machang . ke machang utk apa lg kalau bkn camping . hehehe , mmg sah2 aku takde keje . kalau ikutkan aku taknak join . tp bila c.puan mia ajak , tak sampai hati pulak aku nak tolak . tambah2 en.chenta ngaju dgn aku . ada mslh ckit dgn dia .

tp bila fikir2 blk . bagus jgk aku g . blh la jumpa en.chenta . selesaikan apa yg patut . so , bermulalah camping aku .

macam biasa lah , camping stat hari khamis . hari khamis jgk lah aku g . maklumlah , aku bkn peserta . bkn jgk pengurus . tp apa ya ? hahaha . teka lah sendiri .

pelatih yg ikut camping kali nie , takde la ramai sgt . dlm 60 org kot . aku pun tak tau sgt . sbb aku ikut jer diorg . komander pun tak ramai yg join . sbbnya time nie diorg cuti sem lg . pelatih yg ikut camping nie pun mgkn terpaksa , sbbnya takut repeat lg sem dpn . nie semua agkara en.chenta yg ugut pelatihnya . kalau tak hadir , akan repeat lg sem dpn . huh ! apa lg . takut lah mereka .

aktiviti . mcm biasa lah . hari khamis mlm , ada ceramah . tp aku keluar bersama en.chenta . heheh , en.chenta yg curi tulang , OK ? bkn aku . aku tak termasuk pun .

hari jumaat . PT pg . tp aku tak join pun . turun lwt skit pun apasalahnya . bkn apa . terbangun lambat ckit jer . camping kali nie agak menarik . sbbnya ada sorg pelatih nie melatah . apa lg , dia lah jd tumpuan komander2 diorg . pelatih2 pun agak bersemangat . mgkn sbb baru lps cuti . mmg agak rugi lah pelatih n komander yg tak join . dan naseb baek aku join camping kali nie . then , ada lah explorace .



group plg sporting


aku menyibuk kt tmpt checkpoint en.chenta



jumaat petang . pelatih blaja men alat . aku pulak menyibuk kacau en.chenta buat kerja . best jgk kacau dia . hehehe . then lps asar pelatih kawad . aku pulak pantau2 mereka .


bila kami si mantan takde keje


en.chenta mrh sbb pnjt pokok



tiba masa utk MAKAN !


jumaat malam . mcm biasalah . malam kebudayaan . seronok jgk lah tgk persembahan mereka . komander pun buat persembahan jgk . aku pun terpaksalah join jgk . pakman yg ajak . taknak hampakan pakman . ceh !! then pelatih dibenarkan utk tido awl . tp bersebab ! kami akan kejutkan mereka jam 2 pg . sbbnya ada aktivit nightwalk . hish ! aku tak pernah join lg aktiviti nie . bunyi mcm best je . tp mmg best pun ! !

sementara tunggu jam 2 pg . aku dan komander2 lepak sama2 . ada yg main UNO , main gitar , ada jugak yg menyanyi . tp aku abaikan kejap en.chenta . sbbnya ada mslh pulak dgn en.chenta . so , lepak2 dgn komander2 lain . memekak bersama . lyn jiwo karat .

sabtu pg . kami akan bertolak ke agro . jam 630 pg . kami tak sempat nak tido pun . sbbnya nightwalk mlm tue pun abis jam 530pg . mmg dah tak sempat nak tido lah . tp kami mencari peluang tido dlm bas . hehehe . mata komander2 pun dah cantik2 . bengkak2 semuanya .

kali nie aku nak try semua aktiviti yg ada kt sini . mgkn nie last aku blh join aktiviti camni . so , jgn lepaskannya ! hehehe . first aktiviti , jungle trekking . ngantuk2 pun aku join jgk lah . bia pun dah pernah join . tp takpe lah . kali nie pun pacat melekat dgn aku . tp kali nie kena kat perut pulak . huh ! geli gila !

then flying fox . dl pun aku tak join . bkn takut , tp mls . tp kali nie aku join . nak jgk merasa flying fox kt agro nie . huh ! takut lah jgk . siap menjerit lg hah . tinggi gila ! kalau masa kt PLKN dl takde la setinggi nie . tp last2 aku berjaya jgk naek .

then rehat la kejap . mkn tengahari . tp aku nie tiba2 pulak tersentap dgn en.chenta . blh dia biarkan aku mkn sorg2 . dia mkn dgn VIP . huh ! agak nak mrh lah kan ? tp bia lah . aku pun membawa hati yg lara .

lps rehat / tido . sambung blk aktiviti . kali nie bermain dgn air pulak . mcm takut jer kan ? tp aku ttp beranikan diri aku . tambah2 pulak bila en.chenta ajak . first aktiviti air , water confident . huh ! takut lah nak wat . kami2 ditolak dari depan . maknanya membelakangkan air . mcm mana nie . dah la tak nampak air . aku pulak decide taknak di tolak . nak turun sendiri . tp bila aku nak turun . komander2 en.chenta pulak cari psl dgn aku . mereka tolak aku . huh ! berani mereka . dah la mereka tak turun sama . aku pulak tertelan air lah . free2 je telan air kotor tue . eee , yerk ! tp bl ada dlm air nie , tak nak naek lah pulak . tp terpaksa la naek , sbbnya ada aktiviti rakit pulak .

tp sedihnya kami2 tak dpt join . sbbnya tak cukup rakit . hanya cukup utk pelatih jer . tp takde la terkilan sgt . sbb sebelum nie dah try pun . so , kami beralih ke kayak pulak . kali nie komander je yg maen . pelatih maek rakit . en.chenta pun apa lg . bersemangat dia nak maen kayak ngan aku . aku pun , taknak la hampakan dia . so , ikut dia maen kayak . berkayak bersama dia lah .

then , aku pulak tak puas lg ber'water confident' . so , aku try la lagi skali . huh ! kali nie lg parah la . aku tak tau sape yg tolak aku . kali nie makin byk pulak air yg aku telan . sampai nak lemas . pucat kot en.chenta . hehehe , tp aku tak tau la . sbb aku tak sempat tgk pun muka en.chenta .

then , aktiviti last . mandi kolam beramai2 . tp yg join komander , cikgu , cik iqah . best ! tp aku yg tak pandai berenang nie . main kt tempat budak2 jer .

setelah penat2 beraktiviti , siap2 utk blk lah . tp sblm tue , kita MAKAN dl . kali nie bersama en.chenta .


baru sampai kt agro .
en.chenta di ketepikan !



penat tunggu utk flying fox


BEST !

then balik la . seronok camping kali nie ! tp sedihnya sbb tak dpt blk sama2 ngan en.chenta . kami naik bas asing2 . terpaksa la blk tanpa jumpa en.chenta .

No comments: