Blogger Templates

Wednesday

KLWCMSB 2011 punya hal

yeay ! dpt g jalan2 lg . hujung minggu nie kita ke KL pulak . bersama ahli2 BrassBand UiTM Machang . walaupun aku dah grad dari BB nie . tp diorg still ajak aku ikut . en.chenta pulak sungguh2 suruh aku ikut . hehehe . so , aku ikut lah .

kali nie kami2 g KL sbb nak tgk KLWCMSB 2011 . dah byk kali berpeluang tgk . tp tersalah time pulak . hari tue kt Johor . tak dpt tgk . sbb ada kesilapan teknikal dgn masa . so , hari tue penat2 je dok dlm bas . tp kali nie , dah set betul2 . dan tak terlepas lg . last kot aku tgk WCMSB nie . sbbnya tahun depan dah takde .

bertolaknya hari jumaat . dan dijangka sampai kt machang pkl9 pg hari ahad . so , hari khamis tue aku ke machang lah . bersama c.puan mia . tp di jemput oleh en.chenta . dia yg sungguh2 nak jemput . kalau tak pun , aku naek bas je dgn c.puan mia . disebabkan jem yg teruk , kami sampai kat machang pkl8 mlm . berbuka puasa dlm keta lah aku .

hari jumaat . pg2 lagi dah kena kumpul kat medan ilmu . ada lbh kurang 30 org yg ikut semua . tp kali nie kami diiring oleh cikgu Jo . cikgu zahid tak dpt ikut . mana2 pun takpe lah kan . janji kami blh tgk WCMSB nie .

kami sampai lbh kurang jam 9 mlm . mcm jauh je kan ? 12 jam perjalanan tue . lenguh tubuh 12 jam dok dlm bas . then kami checkin kt UiTM Puncak Perdana .








sabtu . jam 9 pg kami checkout . then sarapan kat situ je . sementara tunggu malam . kami ke sunway pyramid . 5 jam jgk lah kami kat sana . jam 4 ptg , bertolak ke Stadium Bola Sepak KL utk saksikan WCMSB .
















pertandingan nie terdiri dari beberapa buah negara . antaranya Canada , Thailand , Indonesia , Taiwan , dan byk lg . tak lupa juga , dari Malaysia .

dan akhirnya , pertandingan nie di menangi oleh Malaysia , iaitu Sekolah Sultanah Asma dari Kedah . tahniah utk mereka .


p/s:KLWCMSB is Kuala Lumpur World Championship Marching Show Bands .

No comments: