Blogger Templates

Thursday

merdeka di Terengganu



assalamualaikum.

hai. apa cite hari nie? mesti bykkan? kali nie aku nak post benda yg dah berminggu2 lepas. tapi tak kira lah, aku nak share jgk.

tanggal 31 bulan 8, genap lah negara kita merdeka yg ke-55. alhamdulillah. masih lg aman. masih lg dpt hidup dgn selesa. kali nie aku dan family aku merdeka di Kuala Terengganu. tu pun sbb ma aku ada kursus. maka dpt lah aku jalan2 lg. sape yg tak nak kan?

kami bergerak ke K.T 31/8 pg. pkl 8 dah gerak dah. ceh! awal kan aku bangun hari tue. kalau tak ke mana2, jgn harap lah aku nak bangun awal mcm tue. nie semua sbb nak sampai kat sana sblm pukul 12 lah nie. sbb kena checkin hotel pukul 12. last2 sampai kat sana pukul 11 lg. apa lg, jalan2 lah dl. sempat la jugak tgk perbarisan merdeka dekat pantai batu buruk.

then, sebab time tue panas. kami cepat2 lah checin bilik. bia lah pun belum pukul12 lg. nasib baik bilik dah kosong dah. eh, lupa plak aku nak ckp kami bermalam kat mana malam tue. dekat Hotel Tanjong Vista. dekat aje dgn pantai baru buruk.


 nah, aku bg bukti sekali. hehehe.


lepas je ma dan abah aku masuk kursus, hajat di hati nak g jalan2. tp tiba2 pulak blh tertido. aku pun taktau lah. tu lah kan, bangun awal sgt. so, ptg tue tak dpt lah aku g jln mana2. cuma sempat la aku melawat kolam renang dan gim yg ada kat hotel tue. tp tak mandi dan main pun, budak2 ramai sgt. tengok aje lah.

so, mlm tue kami 3 beradik menjenguk pantai batu buruk je lah. nak g shopping2, jauh sgt. tp nasib baik kami, kat pantai batu buruk ada sambutan apa ntah. majlis hari raya. ada perssembahan tari-menari. mungkin sempena merdeka kot. tp aku tak ambek port pun. setakat lalu aje lah.


 sebelum keluar. nie adik aku yer. bkn abg. tinggi kan?


 best jugak suasana pantai mlm2 nie. romantik je. wehehehe. gatal kan? kala jalan2 dgn pakwe pun best jugak nie. tp malangnya aku dgn dgn adik aku. dia pulak lyn awek dia. bergayut je 24jam.





 cantikkan? kebetulan pulak ada budak yg pasang.



tinggikan bilik kami? tingkat 13 tuuuuu.



lepas dah puas main2 dkt pantai, kami pun ternampak lah a&w. ceh! buat2 ternampak pulak. padahal mmg dari dulu lg ada kat sana. so, beli apa yg patut. then balik mkn dkt bilik. dgn ma dan abah aku sekali.

1 malam je aku kat K.T. ye lah, takleh lama2. adik aku skolah lg. aku takpe la. dah tua dah. hehehe.

tak puas lagi aku main2 dkt pantai batu buruk. nak kena pergi lg lah nie. takpe lah, nnt kita cari masa lain pulak. awak, tlg bawak sy yer. *minta kat sape pun taktau lah*
bye.




No comments: