Blogger Templates

Friday

selamat hari malaysia

assalamualaikum.

hai. hari nie dah 21/sept/2012. sekejap je dah nak habis bulan september nie. maknanya umur kita akan bertambah lg. oppp, terlupa. salam jumaat. :))

haaaaa, hari nie kita story pasal aktiviti cuti minggu lepas. blh? tak lapuk kan? baru je 1 minggu. hehehe. cuti-cuti hari Malaysia.

16.sept. selamat hari lahir Malaysia! dah semakin membesar awakkan? hehehe. hari Malaysia nie takkan taknak ke mana2 kan? jom kita bercuti di Kuantan! yess! akhirnya dapat pergi jugak.

al-kisahnya mcm nie. budak2 U daftar skolah 10.sept kan? so, adik sy yg belajar di Kuantan pun terpaksalah daftar jugak kan. dah terpaksalah tinggal rumah tersayang. dia g daftar dgn moto je. so, dia tak bawak lg lah barang2 berharga dia. mula2 tue abah decide nak kirim brg tue dkt kawan dia. then dapat tahu lah kawan dia g Kuantan dgn bas je. tak kan lah nak menyusahkan jugak kan? so, fikir punya fikir. kena pergi hantar jgk lah barang dia.

yeay! aku apa lg. kalau bab2 jalan2 nie. mmg no1 lah. so, kami bergerak hari khamis lg. panjang betul perjalanan kali nie. tp singgah bermalam di rumah sepupu abah. hari jumaat pg baru bertolak ke Kuantan. kebetulan pulak adik aku ada kelas sampai pukul 10. sempat lah kitorang sampai dan dia pun dah habis kelas.

sambil2 tue, dalam pale otak aku nie. tgh fikir2 nak g jln2 kat mana lah. tak jadi kalau g Kuantan takde g mana2 pun, kan? dah byk dah plan nie. tp tak tau lah jd ke tak.

dan akhirnya, jadi jugaklah. tp bkn byk tempat pun aku g. tak seronok  plak jln panas2 nie. yg sempat aku g, Telok Cempedak, Pekan, Pantai Sepat dan Cherating.

aku plg suka g telok cempedak. knp? pemandangan lawaaaa. terjatuh hati rasanya. mcm taknak blk. tp terpaksalah blk jugak. hehee. kat pekan aku pusing2 bandar dia. tp kecik je bandar dia. kalau nak bandingkan dgn kat Machang, Machang lg maju tau. kat pantai sepat pulak, kami dan sepupu kami pergi picnic. woooo, picnic tuuu. kejap je pun g. tp ok la pandai dia. takde hakisan pun. cuma tak best sebab pasir dia tak padat sgt. takut jgk kalau nak mandi. dan terakhir, pergi cherating. tp xbest. tu je aku blh ckp.



 telok cempedak.


jalan menuju ke penghujung. hehehe. disebabkan kat sini banyak batu-bata, mereka menjadi lbh kreatif dgn bina jalan ini untuk pengunjung menuju ke hujung pantai. tp malangnya aku tak sempat sampai ke hujung. sebabnya ma aku dah tak larat nak jalan katany. hehehe.


batu yang terdapat di hujung pantai. aku rasa bila dekat dgn batu nie ia makin cantik kot. nie aku zoomkan je.





apa lagi. aku pun nak cari peluang jgk lah. jgn jeles yer. hehehe.



pekan, pahang.


 istana sultan pahang. 'pintu belakang je'


 padang polo sultan.


 nasib baik aku pakai selipar tinggi. kalau tak, jelaslah kependekan aku. hahaha



pantai sepat

kami semua ke pantai sepat nie jam 9 pagi lg. lepas siapkan semua bekal baru turun. awalkan? hehehe. nk jugak pergi. bia lah kejap pun. then pukul 1230 dah blk lah. aku plak terus gerak balik klate. takut sgt lambat sampai. yer lah, dah nak mula skolah dah.





 panas2 pun nak main air jugakkan? ishk3.



cherating



satu2nya gambar yg ada di cherating. nie pun dlm kereta. aku tak turun pun. sebabnya nmpk mcm tak menarik.


dah tgk semua kan? mana 1 tempat korang nak pergi? aku g pekan ingat nak cari rumah Dato' Najib. tp tak jumpa pulak. hehehe. balik macam tue aje lah.

aku nak pergi telok cempedak lg! sape nak tlg bawakkan aku? awak, tlg deh. hehehe
bye.


No comments: