Blogger Templates

Sunday

berkonvoi lg !

hye en.blog ! hye kwn2 ! lama xjumpa kan ? dah rasa rindu ker ? hehehe , sory yer . aku kua tenangkan fikiran . hahaha , maklum la fikiran aku nie sempit sgt , jd aku kua nk luaskan fikiran aku .

okey ! kembali pada asal . cuti jumaat n sabtu aku manfaatkan bersama keluarga . keluarga aku join konvoi ke kuala koh dan tasik kenyir . konvoi nie anjuran kelab radio amator (jalur ceria) yg abah aku join . jd aku berpeluang la konvoi ramai2 . konvoi nie disertai oleh 24 buah kereta . diiringi oleh polis2 yg bertauliah .

24/12/2010 (jumaat).
aku turun dari umah pkl 8 pg . wah ! aku bgun awl la hari nie . lps solat subuh , xtido terus aku . bersemangatnya nk g konvoi . hahaha . kitorg di minta berkumpul di Gunung . kami bertolak pkl 9 pg . selepas mengaminkan doa . diiringi 2 buah motor polis . lokasi kami kali nie ke kuala koh . aku xtau pn tempat nie wujud sbnrnya . hahaha , teruk jgk aku kan ? kitorang akn bermalam di kuala koh .



* sebahagian kereta yg mengikuti konvoi .









jeng3 ! setelah berhempas pulas stereng kereta merentasi jln yg bengkak bengkok bak ular kena palu , jln yg berlopak2 , akhirnya kami selamat sampai ke destinasi yg di tuju . agak2 pkl 2 ptg kami sampai .




aku jd penyambut tetamu kejap .
sesuai x ?
=p








kereta pn dh diletakkan di tempat yg betul , yg selamat . tiba2 pulak perut terasa lapar . bl igt2 balik , rupa2nya aku xmkn dri pagi . ptut la aku rasa lapar semacam aje . tp bkn aku sorang yg lpr . tp semua peserta konvoi yg lapar . hahaha , jd bkn slh aku la yer . aha ! dh jumpa pn port yg sesuai utk kitorg menghantam bekalan yg di bawa .

semua peserta saling bertukar juadah yg di bawa . nie la aku rasa saat yg plg best . opppssss , bkn sbb boleh makan yer , tp sbb smua peserta nie mcm 1 keluarga . saling tolong-menolong , xde sifat pentingkan diri sendiri .



















selesai sudah hentam-menghentam . perut dh terasa kenyang , mata pulak yg terasa berat semacam aje . issshhkkk , xkan aku nk tido kot . bkn tido la , nk rehat2 kjap aje . hilangkan rasa lenguh2 badan dk berteleku lam keta td . lepas tunaikan tuntutan Ilahi , aku rebah kan bdn aku kejap . tp aku xtido pn . byk lg nk kena buat .

ehhh , mlm nie aku nk tido kt mana ea ? chalet ada , tp mhl . aku dh la xberduit nk byr semua tue . selidik punya selidik , fikir punya fikir . akhirnya jumpa la jln yg lurus . aku tido dlm khemah woooooo ! bila sebut sal khemah nie , terigt la pulak time zaman muda-mudi dl . selalu ajer join aktiviti ko-ku . tp skrg nie dh xtido lam khemah lg . entah2 aku dh lupa camne nk psg khemah nie . hehehe , oppppsssss . tp aku blm lupa la . aku bersama geng2 aku mendirikan khemah utk kitorg tido .






khemah dh didirikan . brg2 msh lam keta lg . belom di angkut lagi . bila mau angkut nie ? tgk2 jam , baru pkl 500 ptg . ada byk masa lg nie . terasa mcm nk memancing lah . joran pn aku bwk nie . moga2 dpt tuah la aku kali nie . ssshhhhhhh , yes ! aku dpt ikan . hahaha , senangnya dlm hati , bila tuah menyebelahi aku . ikan kelah woooooo . lena la aku tido mlm nie .

eh , dh pkl brape nie . hari mcm dh gelap nie . brg lam keta xambek lg nie . sudah la , bg peluang ikan2 tue nk hidup pulak . hehehehe , tinggalkan joran aku tue . then terus ke kereta . jauh la jgk . tgk2 msh awl lagi . tiba2 pulak aku terpandang ' taman permainan ' . aku pulak yg tua bangka nie , terasa nk jd kanak2 balik . apa lg , aku terus la melunaskan hjt aku tue .



* bila aku jd kanak2 .













aku nk intai abg hensem nie






dh3 ! jom balik . dh magrib nie budak kecik . hahaha , kecik ker ? lepas aku lunaskan hjt aku , aku blik la ke tapak perkhemahkan aku . utk mnd dan siap2 utk mkn . eh , mkn lg . xabes2 ngan mkn jer aku nie . ptut la cam gitu jer rupa aku . hahahah .



makan time !

sebelum mkn , baca doa dl .




menu . mkn2


lepas aku mkn , terus aje aku cari port utk tido . hahaha , best maaaaa tido lam khemah . mau try ka ? awl gila aku tido mlm tue . mgkin penat kot . byk sgt aktiviti yg aku buat .




25/12/2010 (sabtu)
waaaaaaaa , bestnya tido semalam . lena sgt2 . terasa cam tido kt hotel pulak . oh ya ! apa aktiviti hari nie yer ? apa lg , mkn time ! hahaha , mkn aje yg kau igt yer . teruk betul la . hari nie semua peserta konvoi berpeluang naek jambatan gantong . korg pernah naek x ? klu xprnh , jom la dtg ke ' taman negara kuala koh ' ! ishhhkkkk , cam promote kuala koh aja kan .

aku pn xterlepas peluang nek jambatan gantong nie . teringin jgk nak naek , tp lam hati terasa takut . mcm2 timbul idea yg xbernas dlm kpala otak aku nie . ' klu jatuh nie cmner ? ' . haaaa , sape nk jwb nie ? masa mula2 aku nk nek jambatan kt bwh nie , aku di heret oleh adik aku . sbbnya ku nie penakut . hahaha , kelakar kan ? bdk nie xde terasa tkut la pulak . aku yg dh tua bangka nie tiba2 pulak takut . bila aku dh berdiri tegak cam nk nyanyi lagu negara ku kt atas jambatan tue , rasa mcm best la pulak . terus hilang tkut dlm diri aku nie .





korang tkut x ?




pemandangan yg indah dr atas jambatan












okeh ! terlepas satu halangan . ada byk lg halangan yg bakal aku tempuh . hehehe , kali nie aku nk naek ' titian canopy ' pulak . yg nie lg la dasyat . tp kali nie aku dh x rasa tkut . sbb halangan yg pertama td dh lepas . titian nie ada 6 hentian semuanya . bermcm2 ketinggian yg ada . jarak dr 1 hentian ke 1 hentian pn agak jauh .

















gumbira .




berehat di hentian







okeh ! tamat la kisah jumaat dan sabtu aku . apa yg blh aku katakan , sgt gembira dpt join konvoi nie . blh tenangkan fikiran yg kusut masai .

No comments: