Blogger Templates

Monday

yeay !

hai .
hah ! kali nie aku nak update byk2 . sampai korang termuntah . blh ?


blh or tak blh , aku nak jugak . hehehe . hah ! kali nie cite pasal exam aku . memang parah . semua paper , soalan senang je . tp yang jadi masalahnya , aku takleh nak jawab pun . haish , masalah betul lah . harap2 semua paper ok lah kan . risau pulak aku .

tp . . . . korang tak tau kan aku ambek kos apa kali nie ? or aku dah bercerita ? hahaha , blh pulak lupa kan ? tak pe lah . aku bercerita lg ea . aku skrg nie sambung blaja lagi . ijazah sarjana muda perakaunan ( kepujian ) . ceh ! bajet hebat lah kan . hahaha . aku blaja kat UiTM Machang . still jugak sayangkan machang kan ? tentulah kan ! skrg nie aku tgh cuti sem 4 . dari diploma , ke ijazah nie aku terus dilompatkan ke sem 4 . so , tak de la byk sangat masa aku utk habiskan ijazah nie kan ? dan aku baru je tamat final exam .

huh ! soalan2 yang sangat mencabar . sangat menguji minda dan kesabaran aku . opssss , sebelum tue . sem 4 nie aku ambek 8 subjek . huh ! byk kan ? memang susah la aku nak cemerlang mcm nie . hahaha , angan2 yang tinggi melangit .

subjek yang aku ambek .

FAR400 - nie subjek akaun . plg aku minat . tp huh ! sangat susah ! nie paper berangkai . wajib ambek tiap2 sem . tp kod yang lain la pulak .

MAF420 - hah ! nie pun aku suka . sebabnya kira mengira . subjek nie aku blaja camne nak jd manager . input dan output . sgt seronok !

PSA420 - Public Sector Accounting . aku dapat tau pasal akaun negara . byk la input yg ak dapat . dapat tau proses budget .

CRG520 - hah ! nie berkait dengan ethic . keputusan yang kita buat tue betul or tak . sebelum buat keputusan , haruslah fikir org lain .

CTU553 - nie kalau nak ikut sekolah , agama islam . tp takde la tulisan jawi kan . kali nie aku blaja pasal etnik2 . ulang balik sejarah2 dulu . huh ! mengantok !

MGT534 - subjek nie oreganizational behavior . mengantok jugak . sbb kena menghafal . dah la kena blaja 14 bab .

BEL492 - bahasa org putih lah nie . presentation aje keje .

BMD401 - hah ! yg nie sgt menarik . bahasa ketiga . aku ambek mandarin . kat UiTM mache nie ada 2 pilihan je . sama ada arab atau mandarin .


hah ! panjangkan aku berceloteh nie ? baca lah korang sampai habis . hehehe , biase la . dah lama tak menulis nie . ok . kita sambung lagi dengan kisah final exam pulak .


4/1 - CTU553
11/1 - MGT534
15/1 - CRG520
19/1 - MAF420
21/1 - FAR400
22/1 - PSA420

paper CTU553 nie ok lah lagi . sebab tak byk sgt bab yang kena baca . lagi pun blh refresh yang form5 dl kan ? tu pun kalau igt lg kan ? then beralih pulak ke MGT534 . huh ! stress ! walaupun ada 7 hari utk study , tp aku shortkan jd 5 hari je . sebabnya 2 hari tue aku habiskan masa utk camping BrassBand . tak habis2 dgn camping . exam pun sempat lagi ber'camping' . paper MGT534 nie blh tahan la . soalan takde la susah , tp takleh jawab . yg spot pulak tak masuk .

then CRG520 , masa utk study ada 3 hari je . so , bertungkus lumus lah study . dapat je soalan , soalan 1 tue dah takleh jawab . hish ! parah2 . dapat brape sen la result nnt . then MAF420 . huh ! paper plg best ! semangat nak study . tp di sebabkan aku minum air batu , jadi lenguh2 badan . semangat nak study pun dah ilang . hish ! dugaan betullah .

paper FAR400 nie takde masa sangat nak study . ada 2 hari je . hish ! mana cukup nak study . dah la byk bab . eeee , paper awl2 takde la stress sgt . kena paper last nie byk plak dugaan . jawab pun mcm study jugak lah . hehehe , yeay ! tak sabar nak paper last . PSA420 . soalan yang simple , tp takleh jawab . semua yang baca , masuk . tp 1 pun tak igt . nie mesti kes tak sabar nak blk kot .


YES !!!! final dah abis . berharap takde la yang repeat . lepas je final , terus celebrate kat KFC . makan besar ! hehehe


' Ya Allah , aku telah cuba sehabis daya , yang terbaik dalam peperiksaan aku . berikanlah keputusan yang terbaik utk aku ' .




No comments: